Zehirli | Konular | Kitaplar

FETHULLAH GÜLEN «SEN DE Mİ BRÜTÜS?»

Hemen her hocanın her müftünün mezhebsiz olabileceği akıldan geçebilirdi de, sizin gibi Risale-i Nur okumuş bir kimsenin Vehhâbileri övmesi aklımızın kenarından geçmezdi. Risale-i Nur okuyup inanan ve onunla amel eden kimsenin mezhebsiz veya Vehhâbi meşrebli olmasma imkan var mıdır? Risale-i Nur'da Vehhâbilik aleyhine ve ictihad edecek müctehid taslakları aleyhine yazılar vardır. Nurcu denilen kimselerin Vehhâbileri övmesi mezhebleri inkar etmesi veya muctehidlik taslaması düşünülebilir mi? Risale-i Nurları istismar edenler hariç, hiç kimsenin yukarıda zikredilen vasıflarda olabileceğini tahmin etmek mümkün müdür?

Almanya'da çalışan bir okuyucumuz sizin bir bantınızı göndermiş. Kulaklarımıza inanamadık. Bu ses Fethullah Hoca'nın olabilir mi diye düşündük. Sesin size ait oldugunu zannettik. Okuyucumuz da sizin sesiniz diye bize gönderdi. Biz bantta olanları yazalım, eğer size ait değilse bize bildirin memnuniyetle neşredelim. Gönlümüz sizin gibi bir kimsenin Vehhâbileri sevmesini asla istemiyor.

Bantta Vehhâbi Kral Faysal'ı bir Ehl-i sünnet âlimi gibi övüyorsunuz. Kral Faysal gibi meşhur bir Vehhâbiyi övmeniz üzerine vaaz veya konuşmanızı dinleyen bir kardeşimiz size şöyle nazik bir sual tevcih ediyor:

«Kral Faysal'ın çok iyi bir İslâm Halifesi olduğunu söylediniz. Faysal'ın Vehhâbi olduğu söyleniyor, buna ne dersiniz?

Zatınızın verdiği cevab hulâsa olarak şöyle :

«Bizim bir kısım mutaassıp hocalarımız olmasa Suudî Arabistanda bir tane Vehhâbi olmayacak. Üniversiteyi idare eden üç-beş hocadan başka ve belki üç-beş tane halktan başka Vehhâbi yok. Fakat bizde Vehhâbiliğin aleyhinde uluorta yazı yazmalar var ya... Bunlar orada Vehhâbilerin mevcudiyetini muhafaza ettiriyor. BU HAKSIZ VE YERİNDE OLMAYAN HÜCUMLAR, onları mudafaa etme maksadı ile bir kısım hakperestleri harekete getiriyor ve yaşama hakkına sahip oluyorlar.

Büyük bir zat diyor ki: «İslâmın dışından olsaydı düşündürürdü. İçten olduğu için İslâmın arz-ı kebiri içinde Vehhâbilik erir. Harici değildir, kökü dışarda değildir, içtendir.»

Merhum Faysal'ın Vehhâbiliğine gelince, Faysal'da zerre kadar Vehhâbilik yoktur. »

Bu sözler size ait midir? Değilse derhal bildirin size ait olmadığını neşredelim ki okuyucumuz hakkınızda suizan etmiş olmasın. Eğer bu sözler size aitse ve bu fikirlerden dolayi tövbe etmediyseniz yine bize bildirin de okuyucularımız sizi tanısın.

İlk cümlenizde ne diyorsunuz? Eğer bizde bir kısım mutaassıb hocalar olmasaymış, Suudi Arabistanda bir tane Vehhâbi olmayacakmış.

Bu cümlede birbirinden büyük birkaç hatâ vardır. En mühimi itikadî olanıdır. Gaipten haber vermek küfürdür. Mesela bir kimse dese ki «Turkiye'de Vehhâbi meşrebli hocalar olmasa, bir tane komunist olmayacak.» Komünistin mevcudiyeti Vehhâbi hocaların olup olmamasına bağlı değildir. Belki bunlar komünistliği körükliyebilirler veya tersine mevcudiyetlerini azaltabilirler. Türkiye'de mutaassıb hoca olmasa, demek Medine'de bir tane Vehhâbi olmayacak. Demek suç bizim mutaassıb hocalarda. Yani bu mutaassıb hocalar ölse veya mezhepsizler bu hocaları öldürse, anlaşılan Suudî Arabistan'da tek Vehhâbi kalmayacak. Bu mantığınıza, bu kıyasınıza. kargalar değil, komünistler bile güler. Mutaassıb hocaların tesiri nedir? Belki mutaasıb hocalar, Vehhâbilik akımını körükliyebilirler veya tesirini azaltabilirler. Biz belki diyoruz, sizin gibi kat'i olarak konuşmuyoruz. Kimler olmasa komünistler olmayacak? Kimler olmasa kapitalistler olmayacak?

Mutaassıb hocalardan maksadınız nedir? Taassub, salâbet yerine kullanılan bir tabirdir. Mukaddesatı korumak hususunda fazla sebat ve taraftarlık göstermek demektir. Ama bugün bu kelime mukaddesata değil de hurafelere sıkı sıkıya bağlanma mânâsına gelmektedir. Siz mutaassıp kelimesini birinci mânâda söylemiş iseniz böyle mübarek kimselere dil uzatmanız affedilir mi? Yok kelimenin ikinci mânâsını kullanmışsanız, yani sapık kimselerin Türkiye'de bulunması, Suudî Arabistan'da Vehhâbiliğin yayılmasına sebep oluyor, demek istiyorsunuz. Öyle mi?

Türkiye'deki bir kısım mutaassıb hocalar ne yapıyor da Suudî Arabistan da Vehhâbileri çoğaltıyorlar? Bilelim de bu işe mani olmaya çalışalım.

Suudî Arabistan'da Vehhâbilerin çok az olduğunu, üçbeş tane olduğunu söylüyorsunuz. Haydi biz bu rakamın onkatını alalım ve diyelim ki Suudun memleketinde 50 tane Vehhâbi var. Bunlar da üniversite hocası falan... Diğer halk Ehl-i sünnet demek?.. Peki bu kadar Ehl-i sünnet ne diye bir avuç Vehhâbiyi üniversitesine hoca olarak tayin ediyor? Bu işin kaynağı yoksa bu bir avuç Vehhâbiyi kim yetiştirmiş, nerede yetişmiş?

Teypteki ifadeye göre Fethullah Hoca Medine'de birisine Vehhâbi olup olmadığını sormuş da az kalsın ağzının üstüne vuracakmış. Komünist faaliyetlerin en güçlü olduğu şu günlerde hangi insanın ben komünistim dediği duyulmuştur? Kamufle şekli olan sosyalistim diyor. Bugün yerli ve yabanci Vehhâbiler bir tane itikad mezhebi varken, ikiye ayırıyorlar, bir de Selefiyye diye bir şey çıkarıyorlar. Bu selefiyye Vehhâbiliğin kamufle adıdır. Nasıl sosyalizm, komünizmin kamufle adı ise...

Bir insanın komünist veya Vehhâbi olduğu alnında yazmaz. İtikad ve ameline bakılır. Bir kimse dine inanmıyor, afyon diyor ve sosyalizmi savunuyorsa o komunisttir. Bir kimse de dört hak mezhebin ictihadları ile amel etmek lazındır. Her mukallidin mutlaka bir hak mezhebe baglanması zaruridir demiyorsa, delil olarak mezhep hükümlerinden bahsetmiyor da devamlı âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerden bahsediyorsa o kimse katıksız vehhabidir. Ancak bugün Vehhâbiliğe karşı oldugu halde Vehhâbi metoduyla vaaz eden, konusan, konferans veren kimseler az degildir, Onları ikaz ediyoruz. Mukallid için delil âyet-i kerîme vehadîs-i şerif değildir. Mezhebin müftabih kavilleridir

Fethullah Hoca da diğer vaaz hocaları gibi aynen Vehhâbi metodu ile konuşmaktadır. Eğer Fethullah Hoca Vehhâbiliğe gerçekten düşman ise, Vehhâbi metodu ile konuşmayı ve Vehhâbi Kralı Faysal'ı övmeyi bırakmalıdır.

Bizde ulu-orta vehhâbilik aleyhinde yazı yazılıyormuş. İşte bu sebepten dolayı Suudistan'daki Vehhâbilerin mevcudiyeti muhafaza edilmiş... Yani Vehhâbilik aleyhinde yazı yazılmasaymış? orada Vehhâbi kalmayacakmış,.yani komünizim aleyhine yazi yazmasak komünizm bertaraf olacaktır, öyle mi? Bu sözleri beşikteki çocuk bile söylemez, Fethullah Hoca'nın nasıl söyleyebildiğine hayret ettik.

Vehhâbileri ve Vehhâbiliği öven şu cümleleri tekrar okuyalım:

«Bu haksız ve yerinde olmayan hücumlar, onları müdafaa etme maksadı ile bir kısım hakperestleri harekete getiriyor ve yaşama hakkına sahip oluyorlar.»

Diyelim ki biz uluorta Vehhâbileri tenkid ediyoruz, ne diye o hakperestler bizi degil de Vehhâbileri mudafaa ediyorlar. Yoksa hakperest diye Vehhâbilere mi denmek isteniyor? Bu takdirde daha büyuk gaf yapılmıs olur. Hakperestler eger Vehhâbi degil de Ehl-i sünnet ise bu alçak adamlar ne diye Vehhâbileri mudafaa ediyorlar? Biz uluorta komunizmin aleyhine yazı yazsak Fethullah Hoca çıkıp da komunizmi mi mudafaa edecektir? Aslında Vehhâbilik komunizmden daha tehlikelidir. Vehhâbi insanın itikadını bozar, komunist ise insanı öldurür, o zaman belki de şehit olarak ölür insan. Fakat itikadı bozulan insan oldüğü zaman sapık veya kafir olur. Vehhâbiler aleyhine haksız hücumlar yapılıyormus, kim nasıl bir hücum yapmış? Komünizm aleyhine haksız hücum yapılsa komunist mi mudafaa edilir? Nedir Fethullah Hoca'nın bu kadar Vehhâbi taraftarlığı?

Bir de buyük zat diye birisinden bahsediyorsunuz, eger Vehhâbilik İslâmın dışından olsaymıs tehlikeli olabilirmis içinden oldugu için erirmis. Bunu hiç bir büyük söylemez. Bunu ancak mezhepsiz birisi söyleyebilir. Aslında içte olan hastalık daha tehlikelidir. Dıstaki bir yaranın tedavisi daha kolay olur. Mesela elde bir kanser olsa icabında kesilip atılabilir. Mide veya kalbde kanser olsa kesilip atılması neye mal olur? 72 sapık fırkayı dinîmizin içinde diye küçük görmek gaflet mi, dalalet mi, yoksa hıyanet midir? Lütfen büyük zat denilen mezhepsizin kimliğinin açıklanmasını istiyoruz. Bir insanın büyüklüğü dine olan bağlılığı ile olçülür, Vehhâbilik kendi kendine mi erir, yoksa hiç aleyhinde konusmamakla mi erir? Evet İslâm'ın havz-ı kebiri vardır. Vehhâbiliği o havuza atsak erir. Fakat bazı mezhebsizler Vehhâbileri o havuza atmak istemiyorlar, bunun için durmadan ürüyorlar. Vehhâbilik, kökü dışarıda (İngiltere'de) olan bir iç yaradır.

Vehhâbilik hakkında bir hadîs-i serif yazalım :

“Arabistanın doğusunda bazı kimseler zuhur edecek, bunların okuduğu Kur'an-ı kerîm bogazlarından aşağı geçmez. Okun yaydan çıktığı gibi bunlar dinden çıkarlar. Yüzlerini kazırlar.” Yüzlerini kazıyıp çenelerinin uclarında biraz kıl bırakırlar.

Hiç bir Vehhâbi kendisine Vehhâbi demiyor. O halde Fethullah Hoca üç-beş Vehhâbinin bulunduğunu nasil bilmis? Nerede nasıl saymış?

Bir fıkracık: Adamın biri trenle giderken bir bahçedeki 305 koyunu bir bakışta saydığını iddia eder. Arkadası nasıl olur? diye itiraz edince yine bir ağılın önünden gegerken sayayım da gör der. Tamm agılın önünden geçerken arkadası say bakalım der. Hemen bir anda saydım 270 tane koyun vardı, der. Nasıl saydığını sorunca, bundan kolay ne var, ayaklarını saydım dörde böldüm, buldum der.

Acaba Fethullah Hoca kaç tane Vehhâbi ayağı saymış da ikiye bölmüş ki?

Bilindigi gibi Vehhâbilik hadîs-i serîfte bildirildigi gibi Arabistanın doğusundan çıkmıstır. Haşa Allahü teâlânın gökte olduğunu, Arş'ta oturduğunu söylemekle okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkmışlardır. Üç-beş Vehhâbi için hadîs-i şerif söylenir mi? Demek tehlike olacak kadar çok fazla ki tehlike ikaz edilmiştir.

Fethullah Hoca, Kral Faysalda zerre kadar Vehhâbilik yoktur diyor. Hiç suratına bakmadı mı: Resmini de mi görmedi? Vehhâbi sakalını da mı inkar edecektir? Sünneti tağyir etmek ne demektir? Amerikan züppeleri gibi çenede sakal bırakmak hangi hak mezhebde vardır? Hangi İslâm Halifesi böyle züppe bir kılığa girmistir?

Fethullah Hoca bu ifadelerine göre İslâmı bilmedigi gibi Halifeliğin de ne demek olduğunu bilmemektedir. Vehhabiligin ne demek olduğunu da hiç bilmedigi anlaşılmaktadır.

Her memlekette bir Halife olmaz. Kimi Halifenin Türkiye'de olduğunu söylüyor, kimi Libya'da diyor. Kaddafi Halife diyor. Kimi de Vehhâbi Faysal'a Halife diyor. Dünyada İslâm devleti olmadığı için Halife de yoktur.

Suudî Arabistan'da ileri gelenler, geri kalanlar Vehhâbidir. Biz iddiamızı her zaman ispatlayabiliriz. Suudî Arabistan'ın neşrettiği bütün kitaplar Vehhâbi kitabıdır. Vehhâbi metoduyla yazi1mıştır. Ehl-i sünnet itikadına uygun olarak, dört hak mezhebe göre veya birisine göre yazılmış tek kitap gösterilemez. Meselâ Hac rehberleri vardır, Hanefilere göre Hac böyledlr demiyor. İslâma göre Hac şöyledir diyor. Bu kitab, İbni Teymiye ve İbni Abdulvehhabın fikirleriyle doludur. Bu sapiklari ve Vehhâbileri övmek de kasıt yoksa gaflet degil midir?

Fethullah Hoca'dan suallerimize cevap vermesini bekliyoruz. Cevap verirlerse memnuniyetle neşrederiz. Vermezlerse vehhabiliği seviyor demektir. Kişi sevdiği ile beraberdir. Cevab vermediği takdirde, bütün konuşmalarını toplayıp dinimize aykırı olan yerlerini tespit ederek mecmuada neşredebiliriz. Hatırlatmak bizden...


36 yorum

Düzeltme

" diğer dinlere iman edenlere kafir demeyin "

Böyle bir mantık sahibine ne demeli acep? İyi madem o gayr-i müslimler darılacak, gücenecek diye onlara kafir demeyelim. Var mı böyle birşey??? Rabbimiz bile kur'an-ı kerimin birçok yerinde onlara kafirler, zalimler diye hitap ederken biz Mevla tealadan daha çok mu acıyıcıyız ve ince düşünücüyüz?

Fethullah Gülen gibi sapık hocaların vaazlarıyla yetişen nesli düzeltmek hiç de kolay olmayacak. Ya rabbi bize güç ver...!

13.10.2007 - misafir

Şeytan ateşi, Osmanlı modeli, ılımlı İslam -4-

"diğer dinlere iman edenlere kafir demeyin"

Allah, Allah Mü'min mi diyelim istiyor bu diyalog masalıyla beyinleri yıkanmışlar.

31.10.2007 - misafir

İslami edep,usul ve ahkam

İslami edep,usul ve ahkam dahilinde eleştiri yapınız lütfen muhterem kardeşler!...

08.01.2009 - misafir

ALLAH SAF NİYETLİ

ALLAH SAF NİYETLİ İNSANLARIMIZI VE BİZLERİ EHLİ SÜNNET İTİKADINDA SABİT KILSIN...

16.01.2009 - misafir

arkadaşlar hocaefendinin

arkadaşlar hocaefendinin birçok yazısını röportajını okudum. burda yazanlar hocaefendinin konuşma tarzına uymuyor. kesin O değildir demekte yanlış olur . konuşmanın aslını dinlemek lazım. dolayısıyle ben inandırıcı bulmyorum.
dikkat ettiyseniz hocaefendi hakkında yazılan muhalif iddialar kişinin ya şahsi görüşünü içeriyor yada asılsız iddialarını içeriyor. hocaefendinin defalarca beraat etmesi de bu yüzden değil mi?

08.02.2009 - misafir

cevap

bu radikallikle, bilip bilmeden herkese sapik demekle, kafir demekle biyere varacaginizi zannediyorsaniz aldaniyorsunuz.bi de bu üslubunuzu kurana rasüle dayandirmaniz hepten cildirtiyor insani....allah diger ilahi dinlere inananlara kafir dememistir. ehli kitap tabirini hic duymadiniz herhalde...fikihtaki kafirler ve ehli kitapla alakali hüküm farkliliklarindan da haberiniz yok anlasilan... hem pardon, Allah ne icin güc verecek size???? kendini ehli sünnet yoluna kurana, islami teblige adamis, adanmis, dünyanin dört bi tarafinda hizmet deyip kosturan insanlara karsi mi??? güldürmeyin insani...Allahin kime güc verdigi asikar. fazla söze ne hacet. bir nesil yetisti bile, allah daimetsin..

21.03.2009 - misafir

Fethullah Gülen

Said Nursi nere Fethullah Gülen nere hocalarının alim oldğunu sölüyorlar said nursiyi örnek almıyorlar

14.05.2009 - Kemal

bu kadar saf bi konuşma sen

bu kadar saf bi konuşma sen ve senin gibilerden beklenirdi ancak allah diğer ilahi dinlere inananlara kafir dememiştir diyosun yalan söylüyosun bre herifi na şerif allah senin gibiler için bize güç versin allah hepimize hidayet nasip etsin

14.05.2009 - misafir

Yazanla İrtibata Geçtim, Fethullah Hocama Haksızlık Etmesek

Şimdi arkadaşlar Fethullah Hocaefendi'nin durumu başkadır.
Bu Mezhepsizlik kitabını yazan kişi Mehmet Ali Demirbaş Hocaefendi'dir. Halen kendisi Türkiye Gazetesi yazarı olup dinimizislam.com ve mehmetalidemirbas.com sitelerinin sahibidir. Çok kıymetli bir yazardır. Seyyid Ahmet Arvasi HAzretlerinin talebelerinden ehli sünnet bir alimdir.

Ben buradaki Fethullah Hoca ile ilgili durumu kendisine dinimizislam.com sitesinde yer alan irtibat mail adresinden sordum.
Yalnız soru sorarken Fethullah Hoca'nın nur cemaati lideri olduğunu, son yüzyılın müceddidi olan Bediuzzaman Said Nursi Hazretlerinin cemaatinin yüzde doksan gibi tahmin ettiğim bir çoğunluğunun kanaat önderi falan olduğunu, bazı sözlerinde müdara yapabileceğini, bu Vehhabi kılıklı şahısları övme gibi bir gayesinin olmadığını, olamayacağını, sadece yeni palazlanan bir hareketin önüne set çekebilecek güçte petrol zengini olan bu suudilere müdara yaptığını ve bu söylemlerin çok gerilerde kaldığını... yazdım mailimde.
Cevabı tırnak içinde aynen yayınlıyorum:

'''O eski bir yazıydı, bizim sitemizde de yok. Başka siteler koymuşsa bilemeyiz.
Ayrıca, orada sorular soruluyor ve cevaplaması isteniyordu.
Niye alındınız ki?
Sent: Sunday, August 31, 2008 2:53 AM
To: mehmetali.demirbas@tg.com.tr
'''
İşte cevap bu:
Şöyle bir baktım, Hakikat Kitabevi bu yazıyı çoktan kaldırmış bile, kim nerede ele geçirmişse muhterem Mehmet Ali Demirbaş Hocaefendi'nin biraz kızgınlıkla biraz da teessüfle yazdığı bu eski yazıyı bu zehirli.org sitesine eklemiş.
Sonuç olarak nur cemaatini bilen biriyim. Böyle mezhepsiz görüşlere orada yer yoktur. Son müceddidin cemaatinin kati çoğunluğu böyle şeylere itibar edecek, üstaddan 10-20 yıl sonra bozulacak bir cemaat de değildir. Üstad Hazretleri, bu cemaatin yayılıp çok büyük işler yapacağını ve Mehdi'nin talebeleri olacağını müjdelemiştir. İsteyen netten araştırabilir.

Sünnete sımsıkı bağlı, fıkıhta bugün dört hak mezhepte toplanmış ehli sünnet akaidiyle itikatlanmiş ve amellerini buna göre yapan hatta cemaat üyelerini bu yönde zorlayan bir cemaat olduklarına yemin edebilirim. Ben gözlerimle gördüm ki çok kişi, 3 kişilk yemeklerine 4 bardak, 4 çatal ve 4 kaşık koyuyorlar. Sahabe'nin o zamanda Hazreti Resulullah acaba çıkar gelir mi diye yaptığı bu adete bile sıkı sıkya bağlılar.

Bakın neden bu yazıyı yazmak istedim.
Ben uzun süredir zehirli.org ve zehirli.ok sitelerinde freef veya freef2 rümuzlarıyla yazmakta veya yorum eklemekteyim. Editörler ekseriyeten benim kendileriyle aynı davada olduğumu bilirler. Yazılarımı okumuşlardır. En son olarak Tebliğ cemaati ile ilgili olarak uyarımın kabul gördüğüyle mesrurum.

Bugün Fethullah Gülen Hocamla ilgili bu yazının sahibi Mehmet Ali Hocaefendi''o eski bir yazıydı, sadece soru sorduk'' derken (bana güvenmeyen ve isteyen kendisi de sorabilir) bizim bu yazıyı burada gündemde tutmamız olmaz ve bu yazı kafa karıştırabilir.
Sapla samanı birbirine karıştırırsak; korkarım ki mezhepsizlik fitnesine bir avuç adamla karşı çıkarak Allah'ın rızasını aradığımız bu sitede faydadan çok zarar verebiliriz.
Herkes biliyor ki ne Fethullah hocamın ne de Bediuzzaman Hazretlerinden sonra kendisine onu lider kabul eden cemaatinin bu bidatlerle uzaktan yakından alakası yoktur. Hocaefendi keramet sahibi, göz yaşlarıyla Hazreti Peygamberi (SAV) ve eshabını altın nesillere anlatmaya çalışan, alim ve zahid bir zattır.
Geçen bir yerde okumuştum, Ecevit'in kendisine Amerika'da yaşamasının uygun olacağını, tedavisinin orada yapılması daha iyi olacağını söylediğini okumuştum. Yanlış hatırlamıyorsam, ya Rahşan'ın ya da en yakın DSP yöneticisinin bir anısıydı bu yazı. Bir daha bakmam lazım. İsteyen kendisi de araştırır, ben Ehli Sünnet olan her kişiye sahip çıkarım. Bunu neden söylüyorum. Bir Başbakan'ın bu derecedeki birine sizin şurada yaşamanız daha iyi olur demesinin anlamı sürgün değil de nedir? Bugün dışarıda olması ve diyalog gibi şeyleri dillendirmesi bence bir mecburiyetten başka bir şey değildir.

Bakın mezhepsizlik fitnesi ki asrın fitnesidir. Dinsizlik cereyanlarıyla birlikte Deccaliyete kaynaklık eden bir fitnedir.
Bu fitneye tutulanların ta Mutezileden beri Sünnet ehliyle bir işi olmamıştır. Bu fitnenin sahipleri sadece mezheplere değil, sahabelere, hatta mucizelere dahi dil uzattıkları bilinen bir şeydir. ibni Teymiyyeden tutun da M. İslamoğluna kadar bunu böyle olduğunu değerli site editörleri benden iyi bilirler.
Allah aşkına ne Sayın Hocaefendi'de ne de cemaatinde böyle bir hava sezinlediniz mi? Fethullah Hoca, hep Peygamber Aleyhiselam ve sahabe aşkını, mezhep imamları ve evliya sevgisini, ehli beyt muhabbetini onlarca yıldır işlemedi mi vaazlarında.
Biz burada bu aykırı yazıyı tuttuğumuz sürece bu mezhepsizlik konusunda radikallikle suçlanmaktan başka bir işe yaramayacak bir şeye imza atmaya devam edeceğiz korkarım.
Değerli editörlerin beni mazur görmelerini, kendilerini eleştirmekten haya edeceğimi bilmelerini temenni ederim.
İnşallah yazdıklarım her zamanki gibi size bir kez daha yardımcı olur.

Allah her şeye kadirdir.

15.05.2009 - freef

"diğer dinlere iman

"diğer dinlere iman edenlere kafir demeyin" bu söz hocaefendiye ait değil. İftira!!!

16.05.2009 - ismail

Ehl-i kitabın hepsi bir

Ehl-i kitabın hepsi bir değildir. Onların içinde öyle dosdoğru bir cemaat vardır ki, Gece saatlerinde Allah’ın âyetlerini okuyarak secdelere kapanırlar.

Bunlar Allah’ı ve âhireti tasdik eder, iyiliği yayar, kötülükleri önler ve hayırlı işlere yarışırcasına koşarlar. İşte onlar salihlerdendirler.

Yaptıkları hayır ve iyiliklerden, mükâfatsız kalan bir tek iyilik bile bulunmayacaktır. Allah günahlardan korunan takvâ ehlini pek iyi bilir. (Ali İmran 113-114-115)

16.05.2009 - ismail

ARkadaşlar merhabalar...

ARkadaşlar merhabalar... Öncelikle Ayette mealen '' DE ki ;Allâh'a ve Bana iman ediniz Aksi hâlde Allâh Kafirleri sevmez'' Buradan yola cıkarak aklı basında olan bir müslüman der ki '' Hristiyanlar da yahudilerde Efendimizi duyup Ona iman etmediler dolayısı ile Allâh kafirleri sevmez'' Buy ayetler çoğaltılabilir bir tane anlayana kafidir...

Peygamber efendimiz Aleyhisselam diyor ki '' Hristiyan olsun , Yahudi olsun, Beni duyar da bana ve benim getirdiklerime iman etmez ise o Sâir (cehennem) ehlidir...''

Diğer bir nokta ise;Yahudiler Haşa Allâh'ın ARşın üzerine oturdugunu iddia eder Ehl-i Hak der ki '' Allâh hiçbir şeye benzemez ve mekanları yartık mekansız olandır...'' İmam Ebu hanife der ki '' Her kim Allahın gökte ya da arşta oldugunu iddia ederse Tekfir edilir...'' yine bu ornekler çoğaltılabilir ama anlayan için bu kadarı kâfidir...

Şimdi bu kadar şeyden sonra Vallahi fethullah gülen'e ya da onun yandaslarına inanmam...Ehl-i kitap dedi diyorsunuz yukarıdaki yazınızda tamam dendi ama bununla beraber bunların ebedi cehenneme de gideceği dendi kitap indirilmiş olmaları bunları kurtarmaz ,nedir derdiniz! hristiyanların ve yahudilerin cennete gireceklerini mi iddia ediyorsunuz ayetlere karsı çıkıp? Sizin dusuncelerinizden olanlar 5-6 sene önce mardinde haşa papaz haham ve sözde imam ile beraber sözde sırat köprusu kurup el ele gecmediler mi o yapay köprüden!!! oradan geçtiler ama böyle kalırlar ise gercek sirattan asla gecemeyecekler bilesiniz... Allâh her şeyin en iyisini bilendir..

19.05.2009 - misafir31232

saçtığınız zehir

Sayın site yönetimi...
Sizi tebrik ediyorum sitenize gerçekten amacınıza uygun bir isim seçmeyi başarmışsınız.İslam dünayasını önde gelen isimlerini tekfir ederek müslümanlara şırınga ile zehir enjekte ediyorsunuz.Siz muhtemelen dış mihrakların müslümanların akidesini bozmak için kurduğu bir sitesiniz. Size Allah'tan hidayet diliyorum.Allah müslümanları şerrinizden korusun.

14.11.2009 - bünyamin sargın

diyalog

bırakın hocanın faysalı övmesini siz asıl dinler arası diyog meselesini açığa kavuşturun. nurcular hepinize sesleniyorum iman şartlarını iki ye indirip yahudi ve hristiyanlarıda nasıl cennetlik yaptınız. ayet ve hadislerden onlarında hak olduğunu beyan eden açıklamalarınızı sabırsızlıkla bekliyorum varsa tabiki...:))))

05.01.2011 - diyalog

çok doğru yorum.kutluyorum

çok doğru yorum.kutluyorum

18.04.2011 - misafir